Sunday, January 2, 2011

Tortillas Pizza


N3 last mlm nih...Tortillas pizza...huhuhu..dek kerana lapar n nak yang segera..nak nguli doh..mmg serendar awal2..coz tau doh..nnti akan jadi like stone rrr biler dibakar...saya tak pndai ok mau bikin roti..slalu tak jadi.. (sedih..)...asyik keras j..kalu lempar kat dinding..kompem..dinding pecah hokey..(oit..pe yang aku melalut nih) ok2...mlm ni saya dan adik saya je nak makan..ma ngan abah saya ade tahlil.so,saya godek2 peti ade tortilas saya yang belum khabisan waktu (xpired r...) jadi,saya mencadangkan diri saya agar mbuat pizza dgn mnggunakan tortillas...jom layannnn...



mcm pizza kan...sedapppp

Bahan2:
1 keping roti tortillas
bawang holang (dihiris nipis)
nanas dalam tin
tomato
jejari ketam
tuna dalam tin
cendawan
tomato puree @ sos prego tradisional
Keju mozarella

Cara Membuat:
1. Sediakan tortillas,sapukan dengan sos tomato puree @ sos prego
2. Tabur ke semua bahan2 diatas sebanyak yang anda semua mahukan..nak inti banyak,tarok banyak2,nak inti sikit,tarok skit je.
3. Akhir sekali tabur keju
4. Bakar selama 15 minit n pada suhu 150 darjah celcius atau bergantng pada oven masing.
5. Siap bakar,leh tuang sos cili n mayonis
6. Ape lagi..makan la....





No comments:

Post a Comment