Sunday, September 4, 2016

1st Time Masuk Wad

Ni bukan mak dia yg 1st time masuk wad..tp si mek gemok ni ha..... alahai.... tokojut mak apak dia hari tu... bikin susah ati jiwa raga betul la semek sorang nih... nasib la xde ape2 yang serius... ni ha nak citer la ni nape kes ni... kes dia camni... hari isnin baru nih..mek gemok ni la... petang pas amik dari taska dia..wat balik ok je... smpai ke malam ok je pon... makan pon bukan main selera petang tu..macam2 di makannya...kekal aktif bertenaga kekdahnye... xder tande2 sakit k..hape k... siap malam tu dok bergurau senda gelak2 besar lagi ngan abah dia..ibu xamik port sebab ibu dia sakit kepala sangat2... xlayan sangat dia dok bergurau ngan abah dia... kol 10 lebih2 tu ajak la dia tido...mase tu dia ade bagitau... ibu,adik batuk,demam...xmo r g skoloh esk..ecewah....biasa alasan xmo g skoloh la gitu...tp batuk2 tu ade la...demam tu xla..ok je...xpanas pon badan dia.. cuma dia cakap mlam tu nak tido bukak baju..panas katanya...
Elok ibu nak terlelap..tetibe..dalam kol 11.30mlm tu..hamik..bluwek.... muntah atas katil...xberenti..abis makanan2 keluar... terus soh abah dia angkut bawak pi masuk bilik air... ibu dok menadah lagi sisa muntah dia... kat bilik air muntah lagi... kesian pulak tengok... abah dia dok urus dalam bilik air..ibu dok setelkan muntah2 dia atas katil tuh.... sudah tu...bersih2 la dia... bawak masuk..igt setakat tu je muntahnya..xsangka lepas tu berlarutan... abis seluruh tubuh dah sapu minyak... xmo bagi muntah lagi.. tapi... tetap xberenti... minum air pon..masuk kejap...muntah balik... so..abah dia cakap..kol 12 tgh mlm tu xbenrenti lagi... bawak g spital..
Memang tepat jangkaan abah dia..kol 12 tu pon masih xberenti muntah2 dia..so decide..bawak g spital... siap2 mana patut..sampai spital... terus masuk ER... dalam ER pon tak berenti muntahnya...elok je muntah depan doctor..hahahahah... last2 doc amik darah..cek2, tanya2 semua..soh admit..demmm... ibu memamg kalau boleh xmo masuk wad..leceh la... dok dalam wad ni bukan makin baik...tp makin sakit ade la...tp..dah doc cakap macam tu..redho je laaa....
Pas admit...ha.... doc pening..xtahu sakit ape...cek semua2 xde ape masalah pon...tp..elok pulak...dok dalam wad tu xde dah mintah2..segor je.... elok kol 4 pagi, mek gemok tu bangun nangis2..kata sakit..tp penye lapo..abis sekotak air dia sedut..dahaga kot... alhamdulillah..pastu terus minum air...minum dan minum... pg tu nampak dah segar dah pon... tp bile dah elok..siap abis orang dia tegur..huhuhu..nasib la ptg selasa tu dah dapat balik...kalu idok..letihnya...dok lam wad ni...xkan dpt tido lenanya..ngan mek ni aktif semcam...haih....
Pasni dah la dik..masuk wad....xsanggup tgk tgn kecik mu kena cocok...sakit wehhhh..hehheeheh


Mase kat ER...tabah tangan kene cucuk...ni kalu si abang ni..meraung satu spital boleh dgr..hahahhaah

Abah amik pic time ni...sedihnye muke..keletihan...

Tido sebab letihsan sangat...mau tak letih...asyik muntah je...kesian mek gemok

Lepas ok...hahahhaa...jarum kat tgn dah buang..sebab tercabut..ngeh ngeh ngeh..buas sgt dekpon tido...


Mek gemok ni sakit ke idok ni..epi je..hahahahah

Monday, August 22, 2016

2nd Pregnent..

Hewhewhew... Stop lelama dalam blog sampai bersarang memacam jenis sarang dah..hahahhahaah...skali kuar...amik.....dah ade orang baru ha..hahahhaah... saje nak menulis..bukan ape...nnt kan dah tua2 blh rujuk..kikikiki
 Hurm..nak cite pasal peknen ke dua ni... tuan tanah dapat tau pon mase bulan pose hari tu... gi klinik nak cek mende lain..alih2 dapat tau mende lain..hohohoho... ye la..mase bulan pose hari tu mendapat gestrik paling teruk dalam sepanjang hayat tuan tanah hidup..xpernah mendapat sakit gestrik teruk sampai macam ni..biase makan ubat gestrik yang putih tu..xde hal dah...ni xjalan...sampai muntah2 skali pakejnya... oleh kerana tidak menahan akan kesakitan yang di alami.. (hahahah...ayat...) maka, tuan tanah pon mengambil keputusan yang drastik yang paling tuan tanah xsuka iaitu ke klinik... sesampainya di klinik...setelah tibanya giliran tuan tanah untuk di periksa...maka berbagai soalan cepumas telah dintanya oleh puan doktor... kesekian kalinya..lalu beliau pon menyuruh tuan tanah membuat ujian kehamilan atau dinamakan UPT test..hahahahhahaah.. dah resultnya... nasibla tuan tanah suka belajar sains... mak tuan tanah keje kat lab... makan sedikit sebanyak tuan tanah sudah tahu resultnya...
 Seakan melompat dengan gembiranya apabila melihat akan keputusan yang tercetak pada laporan itu...thehehehhehe... patutla semacam je rase...rupanya sudah berkongsi segalanya dengan si kecil yang comey..biar xkuar lagi pon..tapi dia tetap comey di hatiku..hahahah...


Result yang mengembirakan hati nurani..kikikiki

So, due nnt akan join grup ibu ngan si mek gemok.. aka kakaknya si mijah..hahhahahha.. bulan februari nanti... Ya Allah..semoga si tecik bakal kuar ni sihat dan selamat dan sempurna segalanya..aamiin.... Peknen kali ke dua ni...ade jugak alahan...tp alhamdulillah tak la seteruk peknen akaknya dulu... Sampai masuk air.. pasal xleh makan minum,...makn minum j muntah..abes...mana nak ade khasiat...peknen kali ni boleh la makan..tapi time si tecik ni xnak....siapla..semua dia kuarkan balik..hahahahha.... banyak jugak beza time peknen si kakak ngan si tecik ni..si kakak dulu..ibu dia aktif j...yang si tecik ni...asyik letih je.... asyik penat je... makan pulak mase si kakak... suka manis2... tp si adik ni.suka mende masam2 ngan masin... makan pon xseselera si kakak dulu..kakak dulu makan macam membela...sampai ke tengah malam boleh lagi melantak..si adik ni...lapar pon xde nafsu sangat nak makan... hai...harap awak si tecik sihatla hendaknya..jangan la cerewet sangat ye..hahhahahaha..

Sekarang kite boh gambar si mek gemok yang sedikit sebanyak amat mencabar jiwa raga ibunya.. yang banyak mulut.. banyak soalan...makin cerdik pandai.... makin comey..hahaahhahahaha