Saturday, September 11, 2010

Raya Kembali LAgi..2010

huhuhuh..genap sudah 1 hari kite berhari raya..lahamdulillah...tahun ni..berpeluang smayang raya...nasib baik xdapat *kad cuti*...lau idak.....rugi ooooooooo...smayang setahun skali jer...ni nak citer time gi smayang raya...ya Allah..mcm maner la kau leh gi smayang raya terlupa bawak kain smayang...gi bawak telekong je...tu la...galok ngat dekpon..pa tertinggal jer..cousin aku si ja nih..die dah tau aku xbawak..xla die g sound..smpai2 surau aku carik2..mn plak kain aku..dan2 je cousin aku kata.. "tu la,tadi nak tgur kak long..naper xbawak kain..kot2 kak long sengaja.." ampes kedaun tol la minah nih.sek bek ada kain kat surau tu..malu la jugak 10sen.hehehehhe
pas abis smayang raya..trus balik..siap2kan mana ptt...sukernya rasa hati tahun nih...ramai sedara mara ade balik..kecoh kuarga arwah deraman n mok mah..huhuhu...meriah u all.....mcm2 gelagat ade...tp yang best...dlm tghari..aku bntai tido...wahahahhahaha..mau tak ngantuk,konon mlm raya tu nak bikin kek coklat..alih2 aku tggu telur sama minyak xsampai2..akhirnya aku tido...pg esokkan,bangun awal la..nok membaking..pastu nk siapkan jjuadah nak makan pagi raya....masak la maner yang ade lam peti tuh...huhuhuhuh..
pastu petang..lepas smayang asar..bertolak ke kelantan plak..ke umah tok ayah kat saner...adus..kesian tok ayah...dah makin luper dah die...dgn telinga tak dgr,mata pon dah tak berapa nmpak..kesian plak..dah kembali ke zaman kanak2 kembali..biler tgk keadaan die tuh..buat aku terpikir..mcm mn la kite mase keadaan tuh nnti yer...hm...tapi yang slalu tak best kalu balik kelantan nih...tension sgt2..air xder...hyuwaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
*adoiiii..tension sgguh brokben nih...later2 la upload gambar..haish...*

No comments:

Post a Comment